Vespa Primavera Touring 125 3V Lem
Stačí Vám řidičské oprávnění skupiny B!
Vespa Primavera dostala zcela nový design, nová kastle modelu Primavera je díky své větší karosérii a 11palcovými koly ještě více stabilní. Při vývoji tohoto krásného nového modelu byla čerpána inspirace z posledního vývoje exkluzivního modelu Vespy 946.
Model Touring je doplněn o přední a zadní nosič + plexi štít
Po fenomenální Vespě 946 představené loni, přichází letos Piaggio s nástupcem modelu LX, s nímž se současně vrací k velmi úspěšné historii značky. První model Primavera byl představen v roce 1968 a rychle dosáhl fenomenálního úspěchu po celém světě. Celkově se prodalo několik milionů kusů tohoto modelu.
Nová Primavera nahrazuje stávající model LX a představuje výraznou inovaci, a to i díky zkušenostem z projektu 946. Částečně přebírá některé linie 946 a nabízí novou úroveň komfortu, technických inovací a jízdních vlastností:
- nepatrně větší rozměry
- podsedlový prostor zvětšený z 14,3 na 16,6 ltr.
- LED diodová technologie u směrových ukazatelů včetně denního osvětlení
- nové uchycení motoru pro snížený přenos vibrací do tužší karoserie
- inovované zavěšení předního kola
- snížená spotřeba
Proč právě novou Vespu Primaveru?
- přitažlivost unikátního a ikonického designu
- pozornost pro detaily, barvy a módní trendy
- oslovení prestiží značky a její historií, která z ní dělá světovou značku, a také významem pojmu made in Italy
- hledání solidního a praktického vozidla, perfektního pro každodenní použití a rychlé cestování
- význam ekologie výroby a provozu, nízká spotřeba paliva
Více než 50let představuje „malá“ Vespa sen o svobodě pro mladou generaci. A “Primavera” reprezentuje ikonu tohoto snu.
Nyní je tento sen inovován díky moderním trendům a technologiím, použitým u unikátní a sofistikované Vespy 946.
Nová Vespa Primavera znovu nabízí splnění snu o svobodě a radosti ze života, díky moderní image, pokrokové konstrukci a evokujícímu stylu.
Základní vlastnosti nové Vespy Primavera
Design
- nová karoserie a design
- nová ergonomie sedla
- nové detaily a čalounění
- nový design ráfků
Bezpečnost
- 11“ přední i zadní ráfek
- nové přední odpružení ESS
- kotoučová a bubnová brzda
Komfort
- větší rozvor mezi koly
- více místa pro řidiče i spolujezdce
- podsedlový prostor pro 1 int.přilbu
- hmotnost téměř stejná jako u LX
Technologie
- LED denní osvětlení a zadní světlo
- nová přístrojová deska
- motory 50 2s a 4s4v, 125-150 3v
Vespa Primavera dědí exkluzivní a rafinovanou eleganci Vespy 946 při současném zachování původního tvaru. Díky tomuto řešení Primavera přebírá jedinečnost nejluxusnějšího modelu všech dob a zároveň si ponechává funkčnost a komfort skútru pro denní městskou mobilitu.
Zvláštní péče byla věnována i těm nejmenším detailům: díly s chromovým povrchem, stupačky spolujezdce - to vše dělá Primaveru unikátní.
Návrh karoserie představuje nové řešení jak vytvořit více místa pro nohy při zachování původních vzdáleností mezi sedlem a řidítky.
Navíc podnožky jsou v centrální části užší takže jezdec může snadněji a pohodlněji ponechat nohy na vozovce během stání.
Tvar sedla byl navržen za účelem poskytnutí maximálního komfortu při jízdě a současně snadného nástupu i sesednutí.
Primavera přináší důležitou inovaci:
kompletně nové přední odpružení ESS (Enhanced Sliding Suspension), které díky lepším jízdním vlastnostem poskytuje vyšší komfort i bezpečnost.
Nové odpružení bylo zcela přepracováno za účelem snížení třecích sil a zvýšení ovladatelnosti.
Tlumič, dříve uchycený pomocí 2 šroubů, je nyní fixován pomocí kotvícího čepu.
Toto nové řešení navíc i zlepšuje design Primavery.
Přístrojová deska Primavery nastavuje nové standardy v použití technologií.
Kombinuje analogový ukazatel rychlosti a LCD displej zobrazující celkový stav km, denní počítadlo km, zásobu paliva v nádrži a hodiny. Po obou stranách LCD displeje jsou umístěny kontrolky
Nová přístrojová deska reprezentuje perfektní kombinaci tradice a inovace.
Technologickou úroveň Primavery podtrhuje také systém osvětlení díky využití LED technologie. Přední denní osvětlení DRL a zadní brzdové světlo jsou tvořeny LED světly – moderním a elegantním řešením.
Největší inovací je LED přední denní osvětlení DRL (daytime running lamp) - pouze u verzí 125 a 150ccm.
Obdobně jako u exkluzivní Vespy 946 je DRL osvětlení perfektně integrováno do předních blinkrů. Díky tomu zůstává přední plocha karoserie stylově čistá.
Základní vlastnosti - technologie Motoru.
Primavera je vybavena obdobnou kompletní řadou motorů jako předchůdce LX:
- 50cc 2s a 4s4v ie.
- 125-150cc 3V i.e.
Tyto motory představují vrchol z hlediska technologie, výkonu a spotřeby paliva.
Motor 125cc 3V poskytuje dle norem WMTC 2.1 spotřebu cca 47 km/l – jednu z nejnižších ve své kategorii.
Tyto motory představují vrchol z hlediska účinnosti, s mimořádnými servisními intervaly každých 10.000 km.
Detailní vlastnosti.
Piaggio Design Centre díky zkušenostem z vývoje 946 využilo několik výrazných nových linií povrchu karoserie, které bez narušení měkkých tvarů typických pro značku představují zcela nový moderní a dynamický design.
Primavera dědí exkluzivní a rafinovanou eleganci modelu 946 a současně drží celkový základní tvar. Díky tomu neztrácí nic ze své funkčnosti a komfortu skútru určeného primárně pro denní použití.
Přední panel se vrací k vlastní tradici značky, zajišťující primárně krytí sloupku řízení. Tento prvek, známý také jako «kravata», má nepravidelný tvar – úzký nahoře a postupně se rozšiřující směrem dolu.
Vespa 946 rovněž využívá tento tradiční stylistický prvek, i když ještě více tvarově zvýrazněný a futuristický. Naproti tomu Primavera zmírňuje extravaganci modelu 946 díky čisté linii plochy bez chromových detailů.
Hlavním mottem Primavery je inspirace tradičními tvary Vespy a jejich transformace do moderních linií.
Jedním z nejpůsobivějších příkladů jsou boční tvary zadní části karoserie, zvané «tváře». Jejich finální tvar je velmi dynamický a čistý zároveň, díky vynechání jakýchkoliv plastových lišt a dílů.
Rozměr 11’’ pro přední i zadní kolo představuje ideální kompromis mezi dvěma základními charakteristikami pro městský skútr - bezpečností a obratností.
Ráfky přebírají od předchůdce LX 6-ti paprskový design ale přinášejí nové a dynamičtější linie.
Výrazným prvkem tachometru je LCD displej ve spodní části, který zobrazuje důležité informace: celkový stav km, denní počítadlo, stav paliva v nádrži a hodiny. Tlačítko denního počítadla je nyní umístěno na pravé straně vedle rukojeti plynu – přepínač MODE. Všechny postranní přepínače u řidítek jsou nyní odděleny na vzájem, jako tomu bylo u starých Vesp.
Vespa je opět vyrobena celá z oceli avšak kompletně přetvarovaná, ponechává si klasickou konstrukci: svařovanou z ocelových lisovaných částí. Pečlivý design jednotlivých částí umožnil bez významného navýšení hmotnosti zvýšit tuhost a to i při současném zvětšení celkových vnějších rozměrů. Vlastnosti karoserie a kvalitnější konstrukce jsou umožněny díky nové plně automatické svařovací výrobní lince.
Nový design karoserie také zvyšuje komfort díky novému umístění baterie ve středovém panelu. Toto řešení v důsledku snižuje těžiště a tím zlepšuje ovladatelnost a stabilitu.
Dalším benefitem přemístění baterie je větší pod-sedlový prostor včetně měkkého textilního krytu, nyní o objemu 16,6 ltr., dostatečný pro 1 plnohodnotnou přilbu. Sedlo lze nyní snadno odjistit u modelů 125 a 150ccm pomocí tlačítka v přední přihrádce pod řidítky - obdobně jako u modelů GTS.